Home >> Scholen

Scholen

Stichting Vonk programmeert en co├Ârdineert voor alle Waddinxveense basisschoolkinderen lessen boordevol met kunst en cultuur.

Alle scholen beschikken vanuit de rijksoverheid over een jaarlijkse bijdrage per leerling voor kunst en cultuur. De gemeente verdubbelt dit bedrag! Daarmee kunnen alle Waddinxveense kinderen in hun basisschooltijd kennis maken met de verschillende disciplines van kunst en cultuur, zoals muziek, tekenen/schilderen, bewegen/dans, toneel/drama, taal/literatuur. Daarbij is belangrijk dat in deze lessen gebruik wordt gemaakt van lokaal aanbod. Want dan kunnen kinderen na deze eerste kennismaking op school in hun directe leefomgeving hun talent nog verder ontwikkelen. Dank zij dit programma zullen de basisscholen ook meer inzicht krijgen in de mogelijkheden van cultuureducatie.

Klik op de onderstaande link en download het aanbod voor de Waddinxveense basisscholen voor 2017-2018.