Keyboard les

Keyboard

Een keyboard is een elektronisch toetsinstrument dat iets heeft wat de andere instrumenten niet hebben: een ingebouwde band die meespeelt als jij dat wilt! Met een keyboard kun je dus al snel muziekmaken alsof je zelf in de band van je grote held of heldin speelt.

Beginnen met keyboard hoeft ook niet duur te zijn: een aanslaggevoelig keyboard met grote toetsen (dat hebben we wel nodig) heb je al vanaf zo’n 100 euro.

Het keyboard is dus uitermate geschikt voor het leren spelen van popmuziek, maar ook latin, blues, jazz, gospel en zelfs tango en Weense wals zijn mogelijk: alles waar maar een ritme in zit.

In de lessen leer je spelenderwijs waar al die knoppen voor dienen, hoe je goed moet spelen (techniek) en hoe muziek in elkaar zit zodat je snel veel liedjes kunt spelen. Later kun je improvisatie en compositie leren, leren hoe je in een band speelt en leren hoe de andere elektronische toetsinstrumenten werken en hoe je ze met je computer verbindt om je eigen opnamen te maken.

Alles wat je verder nog nodig hebt is een leeg schrift met muziekpapier, want je speelt de liedjes die jij wilt spelen. De nieuwste hit spelen? Geen probleem. We zoeken hem op YouTube op, en je krijgt hem meteen mee zodat je thuis kunt oefenen.

Docent: Margi Sinniah